torsdag 7 oktober 2010

Långhelg och lite bilder







Ja nu är det äntligen torsdag, som för mig betyder helg! Studierna börjar ta lite form nu förutom det faktum att vi fortfarande inte har fått registrera oss på en enda kurs, men men.. Allt ska väl ta lite längre tid här, det är lite av charmen också.. Jag har iaf. bestämt mig för att inte ta några morgonkurser, jag behöver min skönhetssömn så därför har jag första lektionen 11.30. Alldeles perfekt, i dag vaknade jag t.o.m före väckarklockan, definitivt en helt underbar känsla!

Det har vart mycket skola och spanska i veckan, men också en hel del tapas, glass, roliga människor och allt annat som gör att jag trivs så bra här! I kväll ska det dansas på salsabar, men det är en Erasmusfest så hur stor del salsa det blir är oklart.. Det blir nog bra vilket som! Dessutom så är det långhelg för det är helgdag på tisdag vilket innebär klämdag på måndag.. Nästa lektion på onsdag, känns inte helt fel när det är torsdag! =)

Tänkte lägga upp några få bilder så ni får se mitt nya tygstycke som numera pryder min vägg, det ser närstan ut som en matta men nej då, jag har själv kämpat som en galning för att få upp det på väggen! Min skola, som ser ut lite som ett fängelse, men inget kan väl få upp pluggmotivationen som ett betongblock?! En bild på Alhambra kvällstid, väldigt vackert! En flamencodansare, lite glass och vänner.. =) Fler bilder kan nog hittas på facebook då alla andra är mycket duktigare på att lägga upp bilder än vad jag är!


Puss

2 kommentarer:

  1. underbart härligt att börja 11.30.. precis lagom tid! fina bilder också! puss från lina

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt! Universitetet i Rennes liknade också ett betongblock, mycket charmigt visst är det? Roligt med bilder, det ser jättefint ut! (jag gillar tygstycket!) Puss!

    SvaraRadera