torsdag 13 januari 2011

och så var det januari..

Tiden går fort när man har roligt, och helt plötsligt är det januari.. Jag är tillbaka i Granada efter galet roliga dagar i Sverige. Jag hann nog med det mesta jag ville iaf, så nöjd tjej!
Här i Granada är livet sig ganska likt, fast det har försvunnit en massa julpynt. Det är relativt varmt, idag en circus 15 grader och strålande solsken.. Så inga klagomål här inte. Tapasen är fortfarande goda och glassen likaså, det enda som har förändrats är väl att mitt internet hemma har lagt ned, det gör tydligen det när ingen betalar räkningen, konstigt!

Jag har tyvärr insett att jag nu måste börja plugga på riktigt.. Vilket inte är helt enkelt när det finns så mycket annat roligt att göra, men men.. Ska tentorna bli godkända så kanske det krävs en viss mängd studier bakom..

I går var jag och Julia på bio och såg The Tourist, dubbad till spanska så klart. Det var lagomt underhållande, sedan hann vi med att träffa hela det svenska gänget som är här för att hälsa på Camilla. Ett glas vin och sedan en tetería, mysig kväll! Det finns så mycket att göra här på kvällarna så det tillbringas inte särkilt mycket tid hemma, förutom sovandet då. I kväll står det tapasrunda på schemat och sedan ska vi ut och skaka rumpa på Vogue. Jag älskar att vara ledig på fredagarna, helt underbart!

I morgon är det min födelsedag, jättekonstigt! Jag har inte riktigt fattat att vi faktiskt är i januari eftersom vädret här mer känns som sept-okt eller april.. Men man får väl lita på kalendern. Det ska iaf firas med churros till frukost, det är ungefär det enda som jag bestämt att jag vill göra, till mina kompisars förtret.. Tydligen så bör man ju ha planer och en massa saker man vill göra.. men men, jag är ju som nöjd som det är så varför krångla till saker, ge mig lite churros med choklad och kanske en glass i solen så är min dag gjord! =)

Hoppas allt är bra hemma!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar