onsdag 22 september 2010

En helt vanlig dag

Nu har jag verkligen börjat bo in mig här i Granada. Det känns som att jag varit här mycket längre än en vecka och jag älskar verkligen staden. Alla mysiga små gator som gömmer massor av bra tapasbarer och teterías. Helt underbart! Idag slappade jag mest hela dagen, sen blev det tapas, film, mera tapas och kvällen avslutades på en mysig tetería i Albaicín med några andra Erasmusstudenter. Det bästa var nog ändå när vi fick se fullmånen lysa över Alhambra, riktigt vackert! Är otroligt nöjd med mitt val av stad. =)

Killarna jag bor med är riktigt trevliga, vi har Jesús som oroar sig för att jag ska bära för mycket när vi går och handlar, och sen så har vi Laurence som ger mig smoothies så fort jag klivit upp på morgonen, med andra ord: jag trivs fint! Spanskan kommer sakta men säkert tillbaka och för var dag så lossnar det lite mer. Jag har även fått höra att jag låter som en amerikan när jag pratar engelska... Tydligen, men men, det är väl resultatet av alla sitcoms helt enkelt.

I morgon ska jag nog shoppa lite, tror att mitt rum behöver fixas till lite. Dessutom så finns det massa fina grejer med tema arabiska natt på alla småbutiker. Svårt att motstå! Det blir också en magisk afton på universitetet och en Erasmusfest på kvällen. Kan nog bli en bra dag!

Sov så gott
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar