fredag 24 september 2010

Fredag! =)

Idag har jag faktiskt (hör och häpna) varit på skolan.. Vi hade infomöte på morgonen så vi ska veta hur vi ska välja våra kurser och allt annat, systemet är lite annorlunda här. Fast faktiskt till det bättre för oss iaf. Vi kan nu under två veckor gå på massor av föreläsningar och se vilka kurser som verkar bra, vilka lärare vi gillar osv., sen om två veckor väljer vi våra kurser. Hur bra som helst! Ska försöka gå på så många föreläsningar jag bara kan nu, säkert väldigt bra för spanskan också. Annars är språket just nu en konstant blandning av engelska och spanska, och lite svenska så klart!

Igår hade vi tapaskväll hemma hos Julia och Cyril, två Erasmusstudenter som jag träffat här, det var jättemysigt. Alla hade med sig mat och dryck sen åt vi tills paltkoman infann sig. Vi hann också med en hel del allsång eftersom Cyril spelar gitarr. Mycket bra kväll! Vi är ett gäng som ska dit i kväll också innan vi ska vidare på salsaklubb, eller det är planen iaf, det brukar aldrig riktigt bli som man planerat här. Det finns så mycket annat som man får för sig senare på kvällen! Typ leka i lekparker och sånt, som vanligt! =)

Annars då.. Hmm.. Ja, jag spelade pingis med Laurence som jag bor med igår, har inte spelat på hur länge som helst, men jag vann! Helt underbart! Det kommer jag leva länge på, eller tills nästa gång vi spelar iaf. Livet just nu är väldigt avslappnat och skönt, jag gör i princip precis vad jag känner för, hänger med massa roliga människor, äter massa god mat och vandrar runt på Granadas gator. Den här staden är helt underbar! Känns redan nu som att det kommer att vara för tidigt att åka hem i februari, men men, det visar sig!

Nu ska jag ta siesta, man behöver ju vila upp sig lite efter en hel morgon på skolan. =)

Puss

2 kommentarer:

  1. Har de spanska lekparkerna "riktiga" gungor? ;D

    SvaraRadera
  2. Nja, det är riktiga gungor, men de är lite låga.. Hade gärna gungat högre =) Som alltid!

    SvaraRadera