lördag 18 september 2010

Premiär

Ja nu har jag alltså startat en blogg, kors i taket! Jag är inte så haj på sånt här, men men det ordnar sig nog =)

Om dagen: idag har jag flyttat in i en lägenhet i Granada vid la plaza de los lobos. Jag kommer att bo med två killar, en engelsman och en spanjor (som jag inte träffat än), men i morgon är alla inflyttade så då visar det sig vad jag gett mig in på. Blir nog bra! Jag fick även träffa ägaren idag, en liten tant som ska fylla 82 år, det påpekade hon flera gånger. Hon var också väldigt noga med att berätta att flickor och pojkar inte ska bo tillsammans för då pluggar de inte och de stackars föräldrarna som offrat så mycket för sitt barns utbildning får skämmas.. Hon visste minsann för hon var snart 82 år gammal, viktigt! Hon lever nog inte riktigt i samma verklighet som jag, men prata det kunde hon iaf, inget tvivel om den saken..

Jag har också ägnat dagen att gå uppför, kan låta tråkigt men det var så värt det när man faktiskt kom fram till målet. Utsikten från miradoren var över Alhambra och det var otroligt vackert! Albaicín som området vi vandrat i heter är väldigt mysigt, små vita hus i trånga gränder och trappor överallt. Man får verkligen träna på benmusklerna här, dessutom så bor jag längst upp i mitt hus (oväntat!), så stryk ska benen ha. Vi har också en liten takterass så förhoppningsvis fortsätter vädret vara fint så man kan utnyttja den.

Nä nu får det räcka, jag är ju ny på sådana här grejer så nu ska jag inte ta mig vatten över huvudet!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar