söndag 19 december 2010

Hemma i Böle

Jag är hemma i Böle. I Sverige. I kyla och snö. Det är en konstig känsla, jag kan inte riktigt förklara det. Jag var fullt medveten om att det var mindre än en vecka kvar till jul även innan jag kom på svensk mark, men på något vis hade jag ändå inte riktigt förstått. Jag var på något sätt kvar i oktober/november och det kändes som att tiden spolades fram 2 månader på en 4 timmars flygresa. Jag ligger efter, jag har inte helt hängt med. Men det ska bli roligt med jul, såå roligt!

Den senaste tiden har bestått av julklappshandling, massor av te, en helt fantastisk julfest med massor av härlig av människor, Granadas minsta men blondaste Luciatåg (vi vet faktiskt inte om det fanns flera Luciatåg, men men) med mera, med mera.. det är svårt att förklara hur kluven jag är, jag vill åka hem för jag saknar alla er där hemma, men jag vill stanna kvar, jag trivs så himla bra i Granada.. Ja, det är inte lätt när det är svårt! Men det kan verkligen kallas för lyxproblem, jag trivs alldeles för bra på båda ställena.

I dag ska jag baka pepparkakor och pepparkakshus, det ska bli jätteroligt. Jag ska dricka glögg, tända ljus, lyssna på julmusik och insupa julkänslan till fullo. Nu är det jul, så nu är det bara att njuta! Jag älskar att det jag ser när jag tittar ut genom fönstret är ett vitt landskap! Jul i Böle, allt är som det ska vara!

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar