fredag 10 december 2010

Soliga december

Åhh vad jag gillar Granada just nu, solen skiner, klarblå himmel och det är ca 20 grader, i skuggan! December behöver faktiskt inte vara en kall och mörk månad, woohoo! Underbart!

Här är livet bra, har precis haft långledigt och varit på äventyr i Alpujarras, Sierra Nevada. Så himla fint, men jag måste nog erkänna att jag föredrar de svenska fjällen på hösten.. Allt är lite mer dramatiskt där, och det finns inga renar här! Men men, vacker var det! Jag åkte med en spansk kompis och alla hennes kompisar, vilket resulterade i att jag var den enda som inte hade spanska som modersmål, vilket var helt perfekt! Ingen engelska, ingen svenska, bara spanska! Och dessutom prata med folk som kan språket på riktigt, superkul! Vi hade två härliga dagar men äventyr, vandring, fest och vackra landskap.. Härligt med lite semester!

Det känns konstigt nu, om en vecka så bör jag ha packat och fixat för att åka till Malaga och tillbringa en underhållande natt på flygplatsen innan flyget går lördag morgon.. Helt sjukt, det är julafton om två veckor.. Och här sitter jag och solar i t-shirt, äter glass och använder fortfarande min svenska sommarjacka! Helt klart en annorlunda julmånad, men men, jag räknar med att jag tar igen kyla och snö när jag kommer hem.. Jag kommer frysa ihjäl! 40 graders temperaturskillnad är inte att leka med.. Huvva! Men det ska bli roligt att komma hem, baka pepparkakor, träffa familj och vänner och fira jul!

På söndag natt ska vi försöka fixa ett Luciatåg för att visa alla vänner här, det kommer bli ett väldigt litet Luciatåg, tre personer men men, vi får ta i lite mer! Kommer nog att bli minnesvärt, vet bara inte på vilket sätt än.. =)

Ha det bäst! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar