söndag 14 november 2010

En sån helg!







En sån helg, en sån intensiv och rolig helg!
Jag har haft Mamma och Pappa här på besök i några dagar och har försökt visa dem allt som man ska försöka hinna med att se i Granada.. Det är lättare sagt än gjort! Och att försöka omvända dem till spanskt tidsschema var inte heller helt enkelt, men men.. Det är sånt man får ta! Som tur var så har vädret iaf varit med oss hela helgen, strålande sol och frisk bergsluft - precis som man vill ha det!

På torsdagen vandrade vi runt i Albaycín och tittade på solnedgången ifrån Mirador San Nicolas, sen blev det en tidig middag och sängen för de trötta resenärerna. På fredagen hanns det med lite shopping och sightseeing innan vi tog oss an Alhambra. Det var otroligt vackert, jag visste ju att det var stort och att det skulle vara fint, men det var så mycket mer än så. Svårt att förklara, jag lägger upp några bilder så kanske ni kan se en liten del ändå, men bilderna g
ör det verkligen inte rättvisa! Efter Alhambra så blev det tapas och middag innan Mammsen och Pappsen gav upp och jag gick ut och åt tapas med några kompisar.

På lördagen tog vi det mest lugnt. Vi vandrade runt i Granada, fikade, åt
churros och tog siesta.. Kvällen skulle ha tillbringats på flamenco uppvisning men magont satte käppar i hjulen så vi spelade kort på deras hotellrum istället.. Myspys! (Fast jag förlorade)
I morse åkte de till Malaga för att flyga hem och jag ska väl återgå till min vardag, (fast jag vet inte riktigt om den är så vardaglig) i två dagar.. För....

På tisdag kommer Charlotte hit!! =) Hon tror att hon ska på semester men jag är väldigt tveksam till om det blir något vilande.. förutom siesta då så klart! Men det kommer i vilket fall bli awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar